parentesi

dimecres, de febrer 22, 2006

Entrevista al periodic Parentesi de la revista Aula Media


La revista digital d'Educació en Comunicació AulaMèdia, http://www.laxarxa.info/aulamedia.html, va publicar una entrevista sobre el periòdic Parèntesi., de la qual us oferim un extracte.
- Quan fa que es publica Parèntesi?
Parèntesi es un periòdic trimestral que es publica des del curs 2000-2001, ara fa cinc anys. Per tant, acabem d’enllestir el número 16.
- Com va sorgir la idea de fer una publicació escolar?
Dues professores dels departaments de castellà i valencià es posàrem d’acord per impartir la matèria optativa de premsa. Quan ens plantejàrem com hauria de ser el treball a l’aula pensàrem en convertir-la en una redacció d’un periòdic, on els alumnes feren de periodistes a l’Institut i pogueren presentar els seus articles en una publicació el més semblant possible a un periòdic real.
- Quina edat tenen els alumnes que hi participen? Amb quin curs treballeu aquest mitjà?
Els alumnes tenen de 12 a 16 anys, ja que l’optativa s’oferta des de primer a quart d’ESO. De tota manera també col·laboren alumnes de Batxillerat o de Cicles Formatius que estan al nostre centre. Fins i tot hem inclòs articles d’antics alumnes que estan a la universitat. El periòdic està obert a tots aquells relacionats amb l’Institut que vulguen hi participar: alumnes, encara que no estiguen matriculats en premsa; professors; conserges; pares i mares... Ara bé, el pes de la publicació recau en els alumnes matriculats en l’assignatura.
- Què es pretén treballar amb aquest projecte?
Es pretén millorar el coneixement de la premsa i l’expressió escrita dels alumnes. Cal que els estudiants s’introdueisquen en el món de la premsa i vagen formant-se una mirada crítica dels mitjans de comunicació. És important que aprenguen a valorar i a interpretar la informació, que sàpiguen distingir el que és fiable i rigorós del que no ho és, que contrasten les notícies. Es pretén també mostrar la convivència de les dues llengües –valencià i castellà- i que s’alternen amb normalitat.